96 153 62 10
L'aposta per la modernització de l'administració ha suposat en els últims anys la posada en marxa de serveis, en els quals preval la immediatesa, la proximitat i l'eficàcia en la prestació. L'Ajuntament ha fet un pas de gegant quant a atenció ciutadana es refereix, simplificant la tramitació, agilitzant les respostes i obrint noves vies de comunicació i relació entre el veí o la veïna, les empreses i l'administració, que fan possible que hui es cada vegada més senzill realitzar gestions sense necessitat de desplaçar-se a través d'Internet, alhora que s'ha reforçat l'atenció presencial i telefònica.
Perquè aqueixes millores arriben a tots i a totes, s'ha dissenyat el Projecte DIEGO, que facilita l'ús i gaudi de les tecnologies de la informació i la comunicació i, amb això, l'accés a l'administració en línia a col·lectius que tenen més dificultats, com les persones majors, les persones amb discapacitat, els immigrants o les dones. Cal subratllar que a la Xarxa TIC, d'accés gratuït a Internet i a l'ús d'ordinadors en edificis municipals, s'uneix ara la instal·lació de quioscos informàtics accessibles a l'Ajuntament, la Casa de Cultura, Quart Jove, el Pavelló Poliesportiu-Piscines Cobertes, el Centre de Convivència “San Onofre” i el Centre Cultural Casino, des dels quals també és possible efectuar diferents tràmits i informar-se de manera gratuïta.
En aquesta línia, amb la participació ciutadana com a pilar de la gestió municipal, s'han desenvolupat a més projectes com el d'Iniciatives de Proximitat, en el qual es facilita que els veïns i veïnes puguen interactuar amb els responsables polítics de l'Ajuntament, assignats cadascun a un barri, per a fer-los arribar les seues propostes, demandes i inquietuds. Es complementa amb serveis com el de manteniment urgent.